Головна Новини Дозвілля фільми і серіали Простий сюжет, видовищність і хайп: у чому секрет небувалого успіху серіалу "Гра в кальмара"
commentss НОВИНИ Всі новини

Простий сюжет, видовищність і хайп: у чому секрет небувалого успіху серіалу "Гра в кальмара"

Серіал заробить для Netflix майже 1 мільярд доларів, в той час, як його бюджет склав трохи понад 20 млн доларів

18 жовтня 2021, 17:40 comments1465
Поділіться публікацією:

У чому секрет неймовірного успіху південнокорейського серіалу "Гра в кальмара", який зараз очолює рейтинг Netflix? Про що свідчить подібна підтримка глядачами саме цього сюжету? Чи можна в Україні створити щось подібне, що теж "порвало" б усі рейтинги? Чи здатні подібні серіали (про соціальну несправедливість) якось вплинути на загальний світоустрій? Портал "Коментарі" розбирався в цьому з експертами.

Простий сюжет, видовищність і хайп: у чому секрет небувалого успіху серіалу "Гра в кальмара"

Гра в кальмара - фото з відкритих джерел

Зрештою, мова йде про те, що на кін ставлять людські життя. А такі сюжети завжди викликають підвищений інтерес

Медіаексперт, член Ради з питань свободи слова при президенті Володимирі Зеленському, ексзаступник міністра інформполітики (з 2015 по 2016 рр.), радник міністра оборони України (2014-2015) Тетяна Попова зазначає:

"Існує думка, що ця новинка — компіляція таких популярних проектів як "Голодні ігри"," Паперовий будинок" і подібних. У "Грі в кальмара", дійсно, є певні штампи, які подобаються людям, дивився подібні серіали про ігри на виживання. Але є і свої родзинки".

Так, в "Грі в кальмара" немає відвертої любовної лінії, зате дуже добре виписані типи героїв. А те, що на них впливає, є досить інтернаціональним, підкреслює медіаексперт.

"Крім того, ми бачимо хорошу сюжетну лінію, операторську, сценарну, режисерську роботу. І кінцівки ігор або серій зроблені добре, яскраво, змушуючи розчулитися навіть дуже стриманих людей. Взаємовідносини, принципи, логіка — чіпляє багато кого. Добре розкриті ключові персонажі, логіка їхніх вчинків, характери. Ну і, врешті-решт, мова йде про те, що на кін ставлять людські життя. А такі сюжети завжди викликають підвищений інтерес ", — пояснює Тетяна Попова.

На її думку, на рекордні перегляди "Гри в кальмара" вплинуло також те, що зараз немає подібного досить яскравого проєкту, які вийшов би відразу весь — повним набором серій, як це заведено на Netflix.

"Та ж "Підстава" за фантастичною сагою Айзека Азімова — досить гучний і очікуваний проєкт, знятий Apple TV, виходить з 24 вересня по серії на тиждень. З огляду на те, що в першому сезоні буде 10 серій, завершиться він лише в листопаді. Тобто, немає яскравих, які вийшли "повним комплектом", серіалів. З огляду на всі ці фактори, "Гра в кальмара" просто увірвалася в наше життя, завоювавши масу шанувальників. Так що явно буде другий сезон. А, можливо, і наступні", — прогнозує експерт.

Тетяна Попова впевнена, що в Україні теж могли б створити щось подібне, що "порвало" б усі світові рейтинги. Але проблема, на її думку, в тому, що у нас превалює зневіра у власних силах.

"Я пам'ятаю, коли в 2007 році ми отримували перший в історії України шорт-лист у Каннах. Голова тодішньої рекламної коаліції під час поїздки туди, говорила, що ми — "маленькі левенята". Я була трохи ображена цим, тому що була впевнена, що наша робота, як мінімум, увійде у шорт-лист. А вона увійшла навіть у 100 кращих робіт. А потім були успіхи стрічок Сергія Лозниці, Нарімана Алієва. Ще приклад. Все в тих же Каннах кілька років тому я спілкувалася з представником однієї великої музичної компанії, яка записує і веде великих виконавців. На моє запитання, чому вони не працюють з українськими виконавцями, мені відповіли, що у нас нібито немає з ким працювати, — зазначає Тетяна Попова. — А через якийсь час кліпи українських MARUV і KAZKA почали набирати десятки, а то і сотні мільйонів переглядів ".

За словами експерта, безумовно, потрібне відповідне фінансування, спеціальне оподаткування для представників креативних індустрій. І є вже відповідні кроки в цьому напрямі.

"У нас адже насправді дешево знімати. Величезна кількість акторів (в тому числі англомовних), локацій, талановитих сценаристів і режисерів. Потрібно просто працювати й вірити в себе. І я впевнена, що українці здатні зняти комерційний шедевр, подібний "Грі в кальмара". Або навіть краще ", — резюмує Тетяна Попова.

"Гра в кальмара" не змінює світ, але показує, як змінюється сам світ

Керівник Центру аналізу та стратегій Ігор Чаленко вважає, що "ГвК" стала синергією відразу кількох сучасних трендів.

По-перше, це зростальна популярність південнокорейської культури серед молодого покоління.

По-друге, зміцнення позиції стрімінгових сервісів на чолі з Netflix з 2020-го коронавірусного року.

По-третє, блискавичне поширення хайпової теми в соціальних мережах і бажання користувачів долучитися до обговорюваної теми, відчути себе "на хвилі".

"Ну і, звичайно, ж продумане використання авторами серіалу простої вірусної атрибутики, зрозумілого незакрученого сюжету, нехитрого музичного ряду, — зазначає експерт. — Вважаю, що глядачі йшли до малих екранів не через сюжет. Все ж тут зіграла народна приказка, що "зустрічають за одягом". Проте, закладені в серіалі ідеї завдяки подачі можуть знайти відгук у серцях широких мас, пустивши своє коріння. Одні бачать тут критику капіталізму, я ж більше схильний до того, що автор розбиває в пух і прах корпоративну культуру, показує жадібність транснаціональних корпорацій ".

За словами Ігоря Чаленка, з чимось схожим у далекому 1987 році виступив нідерландський режисер Пол Верховен з оригінальним "Робокопом".

"Більш того, в "Грі в кальмара" видно яскравий акцент на нібито лукавість західної культури. Дивно, що подібне знято не в Китаї, а в Південній Кореї, вирощеній США після війни 1950-1953 років, тим більше продукт дав можливість буквально озолотитися американській стрімінговій компанії. "Гра в кальмара" не змінює світ, але показує, як змінюється сам світ. Це дзеркало психологічного стану соціуму в ХХІ столітті", — підкреслює експерт.

Він також акцентує: дивно те, що ми все приймаємо ці правила сучасності й стаємо буквально гравцями зі своїми номерами у своєрідну"ГвК".

Всі люблять хліб і видовища, а кровожерливість візуального ряду лише підсилює ефект

Медійний фотограф, який працював з багатьма вітчизняними зірками, експерт ряду телепроєктів Вадим Яцун вважає, що успіх "Гри в кальмара" ґрунтується на промальованих лініях і характерах героїв.

"Сценаристи постаралися зробити героїв яскравими й зрозумілими кожному, в процесі перегляду дізнаєшся багато про них і звикаєш — пояснює він. — Підтримка ж з боку глядача говорить про те, що всі люблять хліб і видовища, а кровожерливість візуального ряду лише підсилює ефект. Все як за часів стародавньої Греції! Попри те, що ми всі виросли, ми не перестали любити ігри. Але разом з нами виросли і ставки!".

Вадим Яцун не думає, що в Україні можливо повторити успіх "ГвК" — через дефіцит бюджету в індустрії.

"Що стосується того, чи змінить серіал якось світосприйняття, — ні й крапка! Післязавтра всі забудуть про цей серіал, так влаштований світ", — резюмує медійний фотограф.

Раніше портал "Коментарі" розповів, про що може бути другий сезон серіалу "Гра в кальмара".



Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.
Джерело: https://comments.ua/
comments

Обговорення

Поділіться своєю думкою!


Новини