Рубрики
МЕНЮ
Седлецкая Татьяна
Фото: ya-roditel
Для дітей у віці 5-6 років немає нічого незвичайного в тому, щоб порівнювати себе з іншими дітками їх віку, а в результаті зробити висновок, що вони не дотягують до їх рівня.
- Не треба розповідати своїй дитині, що він може грати на піаніно як Моцарт, або малювати так само красиво як його старша сестра, якщо це неправда.
- Якщо ви відмахуєтесь від спостережень дитини словами, наприклад: "Кого хвилює, що Микита краще грає на піаніно?" — це не змусить його відчути себе більш впевненим.
- Якщо ви скажете дитині: "Ти помиляєшся" або "Це не має значення" — дитина відчує нерозуміння з вашого боку.
- Визнайте почуття дитини простим твердженням: "Ти помітив, що Микита може читати ноти і грати на піаніно, ти теж хотів би цьому навчитися, чи не так?"
- Підкресліть процес, а не результат. Друг вашої дитини може бути краще, тому що він більше тренується або почав брати уроки раніше. Нехай ваша дитина вирішить, наскільки важливо для неї оволодіння конкретним завданням і скільки зусиль вона готова для цього докласти.
- Відступіть і дозвольте своїй дитині самостійно зробити те, на що вона здатна.
- Переконайтеся, що ви випадково (або спеціально) не порівнюйте свою дитину з іншими дітьми.
Фокус на особистісний ріст
Навчіть свою дитину, що найважливіше порівняння полягає не між ним і його кращим другом (або однокласницею або старшим братом), а тим, якою вона сама була у минулому. Діти повинні навчитися порівнювати себе з самим собою. Вкажіть, якого успіху досяг ваш син у своїх починаннях за короткий проміжок часу: "Пам'ятаєш, минулого року ти зовсім не вмів читати? Подивися, як далеко ти просунувся всього лише за один рік!" Потім переконайте дитину, що вона зможе і далі вдосконалювати свої навички, якщо буде прикладати до цього максимум зусиль і робити все можливе.
Новини