Головна Новини Дозвілля діти Підводні камені дисципліни або чому виховання не працює
commentss НОВИНИ Всі новини

Підводні камені дисципліни або чому виховання не працює

Дізнайтеся, чому методи дисципліни не завжди працюють по відношенню до дітей і чи можливо корегувати поведінку дитини за допомогою гри

10 лютого 2021, 13:34
Поділіться публікацією:

Основна теорія роботи, що застосовується в дисципліні, вважає, що поведінка формує наслідки. Звідси випливає, що основним завданням дисципліни є контроль результату поведінки дитини.

Підводні камені дисципліни або чому виховання не працює

Мати кричить на дитину. Фото: youtube.com

Прихильники методу контролю поведінки припускають, що діти повинні виховуватися в рамках чітких правил поведінки і вони, в кінцевому підсумку, навчаться розуміти зв'язок причини і слідства, і поступово змінять свою поведінку відповідним чином. При такому підході сама дисципліна стає важкою роботою, тому, що вимагає постійного пошуку єдиного правильного результату під певний вид поведінки у дитини.

У такого методу дисциплінування є кілька "мінусів": по-перше, діти, а зокрема малюки, не вміють мислити відповідно до моралі поведінки. Не має значення, наскільки логічно побудований ланцюжок поведінки та наслідків, дитина не вміє думати з точки зору результату. По-друге, така робота насправді не приносить очікуваних поведінкових результатів. Основна причина цього криється в тому, що дисципліна не здатна вирішити основні проблеми, які призводять до поганої поведінки дітей. Ми часто думаємо про дисципліну, як про корегуючий засіб, але часто поведінкові проблеми у дітей мають більш глибоке коріння.

Існує кілька ключових проблем, що лежать в основі майже будь-якої поведінки, які не піддаються корекції дисципліною (і дисципліна не забезпечує вирішення жодної з них):

Незрілість

Важливо пам'ятати, що діти не народжуються зі здатністю вирішувати проблеми, приймати чужу точку зору, оцінювати результати і керувати своїми емоціями та імпульсами. Також вони не завжди вміють відрізнити "правильне" від "неправильного". Хоч ця нездатність у дітей часто призводить до значних проблем з поведінкою, вона не може бути вирішена виключно лише методом дисциплінування, оскільки тільки повне дозрівання дитини зможе забезпечити бажаний для вас результат.

Відсутність правильних відносин із дорослими

Діти щодо дорослих повинні перебувати в стані довірчої залежності, щоб постійно мати глибоке і системне бажання бути хорошим. Коли така прихильність відсутня, діти будуть чинити опір і інстинктивно протистояти всіляким примусам. Ця проблема також не може бути вирішена за допомогою дисципліни, на ділі вона може тільки погіршити становище.

Інстинктивна уважність і обережність

Ці якості неможливо виробити і навчитися ним, це скоріше належить до особистісних характеристик.

Раніше "Коментарі" писали, чим зайняти дитину вдома в погану погоду — ідеї для спільного дозвілля.



Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.
Джерело: https://www.parents.com/

Новини